Dag 9 (30-05-2017)

30 mei 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Dag 9 (30-05-2017)

Om 07.30 uur springen we met z`n vieren in één RV en vertrekken we naar Bryce National Park, dat is ongeveer 5 minuten vanaf onze camping, echter op het National Park
zijn het behoorlijke afstanden. We starten bij Sunset Point met onze Hike, dus we parkeren de RV op Sunset Point en maken ons klaar voor de Hike. Omdat de gevoelstemperatuur
vanochtend tegen het vriespunt was. (oprecht brrrrr) Staan we allemaal in lange broek naast de RV, al snel (denk binnen 2 minuten) wordt dit aangepast naar een
korte broek. Zo bijzonder hoe snel de tempratuur oploopt. Vanaf Sunet point lopen we naar Navajo Loop deze Hike willen we gaan doen, deze is iets korter. Maar
gezien de Hike van gisteren is dit geen probleem. Echter komen we er achter dat in verband met vallende stenen de Navajo Loop gesloten is. Dus we moeten onze route
aanpassen. We besluiten de Peekaboo Tail te nemen, dit is een ronde Hike welke een aftakking heeft naar Bryce Point. Bij Bryce Point kunnen we dan weer met
de shuttle bus naar Sunset Point.

Tijdens de hike over Peekaboo hebben we oprecht prachtige dingen gezien, natuurlijke bruggen, eekhoorntjes welke poseren voor een foto, paarden rondrit en de
wall of windows. Echter deze Hike gaat ons niet in de koude kleren zitten. Het is stijl de berg af maar helaas ook weer stijl de berg op. Omdat we niet weten hoe
lang deze hike is lopen we goed door. Afgewisseld met korte foto en drink momenten. Lang leve de proteïne bars. Naar een behoorlijke loop arriveren we bij het
bordje Bryce Point, dit is nog 1 mile en dan zijn we er. Echter deze 1 mile is wel stijl omhoog. Goed voor de billen en kuiten, die al strak staan (lol).
Boven aangekomen zijn we toch wel heel benieuwd wat we gelopen hebben. We hebben een route gelopen van 4 uur en bijna 8 km. (applaus voor ons) Voldaan stappen
we in de shuttle en gaan we naar Bryce Point. Hier gaan we met de RV nog langs een paar overviews om foto`s te maken.

Na deze 'hele mooie' foto`s gaan we terug naar de Camping om even lekker de verkoelen in het zwembad. Nou verkoeling was het zeker want heel de lucht trekt dicht.
Maar ondanks dit gaan we lekker in de warme spa zitten en bijkomen van de Hike. Voor vanavond staat er een BBQ p de planning, dus de heren gaan het vuur van hout goed opstoken.
Dit was weer het einde van een geweldige dag.

1. Pa & Sjaan:
    1 juni 2017
    Het is echt heel mooi om te zien en te lezen wat jullie mee maken ,Prachtig zo als jullie genieten love you Pa & Sjaan