Dag 17 (07-06-2017)

7 juni 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 17 (07-06-2017)
Om 07.00 uur vertrekken we vanuit de bosrijke Grand Canyon weer terug naar de bewoonde wereld Las Vegas. Deze reis zal vandaag ongeveer 5 uur in beslag gaan nemen.
De route valt opzich mee want we begeven ons voornamelijk op de snelweg. Gisteren hebben we de bewuste rookwolken gezien in Kaibab Forrest, vandaag zijn we
langs dit gebied gereden wat nog aan het na smeulen was. De rook hing nog in de Canyon en tussen de bomen. Na een lekker lunch bij de Subway rijden we weer met
goede vaart door. We hebben een kleine opstopping gehad door weg werkzaamheden maar dit heeft geen enorme vertraging opgelopen. Mooi moment voor een plaspauze.
We maken nog even een kleine pitstop bij Max Effort n zoals gewoonlijk worden we weer super vriendelijk ontvangen. Na het inkopen van waanzinnige shirts rijden
we door naar de Camping genaamd Oasis RV Park in Las Vegas. We snappen nu waarom dit Oasis heet, de palmbomen komen je bij de oprit al tegemoet. We merken
tevens dat de hitte enorm is toegenomen in vergelijking met de Grand Canyon, momenteel is het 40 graden in Las Vegas, toen we hedenochtend vertrokken was het tussen de 10-15
graden. We checken onze Camper in, niet alleen staan we naast Theo en Linda, we krijgen tevens 20% korting omdat we vooraf geboekt hebben. We knallen de camper
op zijn plek en sluiten hem aan. Airco is hier geen nadelig iets en we gaan lekker naar het zwembad. Bij het zwembad is ook gelijk de Laundry, dus alle vuile
was gaat gelijk mee. Want sommige kleding stukken ruiken heerlijk naar de kampvuren van eerdere avonden. Maar die geur in de koffer wordt je niet blij van.
Gezien dit onze laatste dag is op een camping is het heerlijk om als je was schoon mee te nemen naar het hotel.
Bij het zwembad is het heerlijk vertoeven, mooi zwembad, goede wifi en dicht bij de Laundry.
Omstreeks 17.00 uur gaan we terug naar de Camper om alles in te pakken voor morgen, dan merk je pas hoeveel spullen je kwijt kan in het huis op wielen. De koffers
staan gedeeltelijk gepakt en gezien we niet kunnen BBQ`en op deze Camping gaan we lekker uiteten met zijn vieren. Want morgen scheiden echt onze wegen. Dan
gaan Theo en Linda verder met hun eigen avontuur voor ongeveer 10 dagen en wij gaan terug naar een hotel voor 2 dagen en vliegen terug op zaterdag middag.
We vertrekken rond 19.00 uur naar Silverton Casino, dit is ongeveer 5 minuten bij Oasis vandaag. Bij binnenkomst valt onze mond open, wat een prachtige
Casino. We vinden al snel een heerlijk Mexicaans restaurant voor het diner. Op deze manier sluiten we een heerlijke vakantie met zijn vieren af. We wagen nog
een klein gokje en winnen een kleine 50 dollar. (lol)
Terug op de camping gaan diverse spullen naar de camper van Theo en Linda zodat zij deze nog kunnen gebruiken, na een lekker biertje is het tijd voor bed.