Dag 15 (05-06-2017)

5 juni 2017 - Grand Canyon North Rim, Arizona, Verenigde Staten

Dag 15 (05-06-2017)
Om 06.00 uur rijden wij naar Crossfit Lake Powel, de WOD`s in de ochtend zijn daar om 05.30 uur en 06.30 uur en het is eigenlijk best druk om di tijdstip.
Ondanks we diverse malen contact hebben gehad met de box vanuit Nederland, was het geen vriendelijk ontvangst, dus besluiten we alleen een t-shirt te halen
en terug te gaan naar de Camping. Onderweg naar de Camping tanken we de camper nog even vol voor 2,50 per gallon, dit is een hele nette prijs. We hebben de
prijzen om zien lopen naar 2,90 per gallon. Aangekomen op de camping besluiten we de camper nog even te legen, omdat we de komende dagen op een camping staan
zonder aansluiting.

Tezamen met Theo en Linda vertrekken we naar onze volgende locatie, even een korte pitstop nog bij de Walmart en we zijn on tour. De rit van vandaag zal
ongeveer 3-4 uur in beslag nemen omdat we er ook nog diverse tussenstops in hebben zitten.
De eerste stop is al na een klein 10 minuten, hier lopen we naar The Horse Shoe Bend, wat een prachtig aanzicht en een helder water. Voor de wandeling
begint waarschuwen de borden al voor extreme hitte dus het is maar goed dat we er om 08.00 uur al zijn. Na de extreme toerist te hebben uitgehangen met
foto`s maken gaan we terug lopen, weer een kleine helling en helaas weer zand. Tijdens ons vertrek stoppen de eerste touringcar bussen, met de mensen
waar we in deze vakantie de grootste hekel aan hebben gekregen, dus gas erop en gaan met die camper.

Vanuit Horse Shoe Bend rijden we naar de volgende stop dit is de Navajo Bridge/ Reservoir, dit is een grote brug welke over de Colorado River gaat. We
zien diverse bootjes dobberen en het water is prachtig helder.
Vanuit Najavo Reservoir rijden we door Kaibab National Forrest, hier ontdekken we grote rook wolken uit het bos, hoe dichter we erbij komen hoe duidelijker
het wordt dat er een flinke brand aan de gang is. De vlammen hebben we zelf niet gezien, echter wel een bord dat er geen 911 gebeld hoeft te worden omdat
het gebied bewust aangestoken is om de grond weer gezond te krijgen.

We maken een pit-stop bij Jacob Lake Inn Cafe/ Motel/ Store, een leuk motel met een schattig winkel eraan vast waar diverse producten van de indianen verkocht
worden. Tevens is er een restaurant aanwezig waar we lekker gaan lunchen. We worden vriendelijk ontvangen door een jonge dame, die ons veel weet te vertellen
over de kleden welke er hangen. De prijzen verschillen van 200 tot 6000 dollar. Het kleed van 200 dollar is dan het formaat van een theedoek. Na een heerlijke
lunch (Jacob Lake sandwich en een grilled cheese sandwich) gaan we weer verder.

Vanuit dit punt is het nog ongeveer een uurtje naar onze camping. 10 minuten voor de Camping maken we een afslag welke naar de Grand Canyon Overview gaat.
Bij de start van deze weg staat aangegeven dat voertuigen langer dan 30ft de weg beter niet kunnen nemen. Gelukkig zijn wij 1-2ft kleiner en gaan we de weg op.
Na een paar minuten snappen we het bord, het is een extreem smalle weg heel stijl omhoog met heel veel bocht werk. De route naar het eindpunt duurt ongeveer
30-35 minuten, daar aangekomen is het nog een klein stukje lopen en dan volgt het waanzinnig WOW moment. Hier zien we the Grand Canyon, momenteel met een
lichte zonsondergang waardoor de kleuren prachtig zijn op de rotsen.

Na diverse foto`s rijden we rustig terug ook hier hebben we nog prachtige stops waar we foto`s maken.
Om 17.30 uur arriveren we op de camping, dan zijn we vandaag ruim 10 uur onderweg geweest dus wordt het tijd voor BBQ en lekker uitrusten met een wijntje.
Aangekomen bij het check-inn punt is hier niemand meer aanwezig, er loopt nog een vriendelijke ranger welke ons laat zien hoe het in z`n werk gaat. Bij de check-in
hangt een lijstje met de mensen welke nog niet gearriveerd zijn met de daarbij behorende camping plaats. Met de plattegrond ga je naar je plaats en morgen
ochtend meld je je dan bij de check-inn zodat je geregistereerd bent. De ranger legt uit dat we vanavond mogen BBQèn met eigen hout of kooltjes. Het hout
uit het bos mag niet gebruikt worden. Op de camping zijn douches, een winkel, toiletten en wasmachines aanwezig. Het ziet er allemaal keurig uit.
Na de camper op zijn plek te hebben gezet wordt het tijd voor ontspanning, een heerlijk diner met een wijntje. Wat hebben we toch weer gelachen met z`n vieren.
Maar het gezegde luid 'what happens in the Grand Canyon, stays in the Grand Canyon'.