Dag 16 (06-06-2017)

6 juni 2017 - Grand Canyon North Rim, Arizona, Verenigde Staten

Dag 16 (06-06-2017)
Vandaag hebben we een rustige dag, we slapen lekker een beetje uit en er staat maar één Hike op het programma. Om 09.00 uur starten we met de Hike genaamd de Transept Trail
deze Hike loopt langs de rand van de camping welke gelegen is aan de Grand Canyon. Vanuit deze Hike komen we op veel plaatsen waar we prachtige foto`s kunnen maken en kunnen
genieten van het prachtige uitzicht. Na deze korte Hike komen we uit bij de Grand Canyon Loge, we kijken onze ogen uit binnen wat een chique bedoening met
een prachtig uitzicht op de Grand Canyon. Vanuit de Grand Canyon Loge brengen we nog een kort bezoek aan het visitor center en vinden we een andere route
terug naar de camping genaamd de Bridle Path. Wanneer we de camping naderen melden we ons nog even keurig bij de check-inn dit omdat we gisteren laat gearriveerd zijn.
Maar kennelijk hadden de Rangers al een ronde gedaan en ons ingecheckt toen zij tijdens hun controle rondes onze camper hebben gezien.

Na de Hike is het tijd voor de lunch, vandaag staan er pannenkoeken op het menu. (met dank aan chef kok Linda)
In de middag is het tijd om even te relaxen, douchen en met een boek te genieten van het zonnetje. In één woord heerlijk. Zeker in deze prachtige bosrijke
omgeving.

Om 16.30 uur gaan we naar het Amfitheater voor een korte presentatie door één van de Rangers over de Condor welke hier leeft. Wat schetst onze verbazing,
de Navajo Bridge waar we gisteren geweest zijn daar zit momenteel een nest. De Ranger welke het verhaal verteld doet dit op een zeer leuke manier voor jong en oud.
Na het Condor verhaal is het tijd voor de BBQ en is de dag weer voorbij. Morgen vroeg vertrekken we naar de laatste overnachtingsplaats met de camper. Het
doel is om morgen om 07.00 uur te vertrekken. Zodat we ook nog voldoende tijd hebben om alles terug de koffer in te krijgen. Want een huis op wielen is heerlijk
alleen het moet ook weer terug de koffer in.