Dag 7 (28-05-2017)

28 mei 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Dag 7 (28-05-2017)
Om 06.45 uur vertrekken wij naar de het opstappunt om met het treintje naar de Hike plaats te gaan. Ondanks we er vroeg bij zijn staat er al een redelijke
wachtrij bij de opstap plaats. wij kunnen met treintje nummer 3 mee. Dit treintje heeft 9 stopplaatsen, we besluiten om deze eerst uit te rijden en dan naar
onze stop plaats te gaan. (nummer 5) Met een overvol treintje vertrekken we, mensen welke bij de passerende stations in willen stappen moet wachten op het volgende
treintje. Momenteel rijden de treintjes om de 10 minuten en rond 9 uur rijden ze om de 4 minuten. Volgens de Ranger bij het opstap punt was gisteren de meest
drukke dag voor het park. Vandaag verwachten ze ook weer behoorlijk wat drukte.

Uitgestapt bij station 5 starten we onze Hike, de 'Emerald Pool' deze Hike bestaat uit 3 delen: low, middle en upper. Voor deze Hike is de lengt naar de Upper
1,5 mile, hierin passeren we de low en middle Pool. Zie de foto`s voor de hoogtes welke we passeren, van zandpaden tot rots paden naar af en toe een kleine klim.
Je merkt hierin duidelijk dat je op hoogte bent aan je hartslag. Onderweg kom je langs stromingen uit de bergen, kleine poeltjes, en prachtige rots partijen.
Ook de diverse kleuren zijn aanwezig je merkt dat er voldoende vocht aanwezig is. Ook het wild is aanwezig, ze hebben diverse herten en hagedissen gezien.
Eén van de hersten liepen we straal voorbij omdat deze af gecamoufleerd was in de bosjes. Halverwege de route kregen we een heerlijke verkoeling water welke van
de rotsen af naar beneden spetterd.Aangekomen op de Upper Pool, was een waanzinnig mooi water en gelukkig ook wat schaduw want ondanks we vroeg zijn
gaan Hiken loopt de temperatuur als op. Onze route werd gepasseerd door een andere Hike route, genaamd 'El Grotto' deze hebben we verder gevolgd en zo kwamen we bij een ander eindpunt, zodat we niet
de zelfde terug hoeven te lopen.

Terug gekomen bij de campers is het tijd voor een eiwit volle lunch, scambelt eggs met tomaat en wraps. Heerlijk bijkom moment. Na de lunch blijven we even
bij de camper tot de hitte minder wordt voor de volgende Hike. Voor Mariska de kans de Camper binnenste buiten te keren en voor Mario de kans om even te trainen
altijd handig een halter in de laatklep. Hierna zoeken we wat verkoeling in de stromende beek welke langs de campingplaatsen stroomt, lekker verfrissend. Veel
mensen verblijven hele dagen langs het water met hun kinderen, deze kunnen met grote zwembanden van de rivier af dobberen.

Na een korte snack is het tijd voor de volgende Hike genaamd de Watchman Trail. Dit is een gemiddeld zware Hike van ongeveer 2,5 mile stijl de berg op. De
impressies welke we hier op gedaan hebben zijn niet te omschrijven, doordat we nu in een gebied zitten waar meer water is zijn de kleuren heel erg anders.
Oprecht prachtig. Na een behoorlijke klim komen we Hikers tegen welke naar beneden gaan, wanneer we vragen hoe ver het nog is naar de top geven zij aan nog 20 min.
Stug hobbelen we door, bij de volgende tegemoet komende Hikers vragen we het nog een keer en ook deze geven aan dat het nog 20 minuten is. Langzaam aan
begint deze berg toch wel zwaar te worden. Gelukkig komen we Hollanders tegen (ja in de middle of niks boven op een berg) deze geven aan dat we er echt bijna
zijn. Dus met goede moet gaan we met z`n vieren rustig verder. Boven aangekomen komt er een geweldige tekst uit de mond van Linda: 'ik weet nu hoe de eerste
mens op de maan zich voelde'. Wat hebben we gegierd van het lachen. Maar hoe zwaar de weg naar boven was hoe makkelijk de weg naar beneden. Voor we het wisten
waren we weer bij de camper. Even lekker douchen in de Camper, want Watchman Campground heeft geen douche faciliteiten. Maar gelukkig heeft onze Camper een douche
cabine. Heerlijk fris en schoon voor het diner. Omdat er nog steeds een BBQ verbod is worden de burger door Theo bereid op het gasfornuis, onder het genot van
een burger, biertje en goed muziekje sluiten we deze dag weer af. Wij gaan morgen weer om 07.30 uur rijden om de Crossfit Cedar City te vertrekken, ongeveer 1,5 uur
vanaf onze huidige locatie. Theo en Linda gaan op hun gemak naar onze volgende overnachtingsplaats.