Dag 6 (27-05-2017)

27 mei 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Dag 6 27-05-2017
De planning was om bijtijds naar de volgende locatie te gaan genaamd Watchman Campground in Zion National Park. Om precies 09.00 uur lieten wij het uitzicht
op de Strip van Las Vegas achter ons en vertrokken wij naar Zion. De eerste stop is The Valley of Fire, bij de ingang worden we gegroet door een vriendelijk Ranger.
Omdat dit park een State Park is geldt onze pas niet en betalen we 10 dollar entree voor een hele dag. Maar als je ziet wat je krijgt voor deze 10 dollar,
oprecht heel erg mooie route naar een eindpunt waar je de Valley te voet kunt betreden. Wij zijn deze gedeeltelijk ingelopen omdat onze reis weer spoedig
verder moet gaan. Na een paar foto`s zijn we weer gekeerd en terug gegaan over het zandpad, de training voor de beentjes hebben we weer gehad.

We zetten onze reis verder onderweg tanken we nog een keertje, gezien de tank alweer op de helft was. We hebben momenteel ongeveer al 400 mile gereden.
Omstreeks 18.00 uur arriveren wij op Watchman Campground in Zion National Park. De weg hier naartoe gaat dwars door de bergen, wat een uitzicht en wat een
bochten, je merkt dat we in een andere omgeving komen. Meer water en hierdoor meer begroeiing en prachtige kleuren groen. We melden ons bij de ingang van het
Park en worden doorverwezen naar onze plaats. Deze locatie hebben we 6 maanden vooraf moeten reserveren, omdat deze camping op een National Park is, is deze
erg in trek en de campingplaatsen vliegen eruit wanneer je wilt reserveren. We staan op Loop B plaats 16 en 17. Mooie plaatsen echter geen drive thrue, dus
achterin in parkeren. Maar dit deed Mario geweldig en voor we het wisten stonden we op onze plek.

Na even kort rond te hebben gekeken, rijden wij nog even terug naar een eerder plaatsje genaamd La Verdin, hier zagen wij op route een Crossfitbox. Helaas
was deze gesloten, ondanks de website aangaf dat deze geopend was. Nog even een paar kleine boodschappen gehaald bij de Wallmart en we gaan weer terug naar
de Campground waar Theo & Linda nog aanwezig zijn.

Omdat er een code geel voor droogte is op de Campground mag de BBQ niet aangestoken worden. (helaas) Dus wordt het de biefstuk bakken in de koekenpan.
Maar ook dit is kamperen. Op deze Campground is alleen stroom aanwezig en toilet gebouwen. Geen douches. Vanochtend voordat we wegreden, hebben we de RV
vuilwater tanks geleegd en de watertank weer aangevuld. De RV is voorzien van een douche dus we zijn van alle markten thuis.Een korte wandeling gemaakt om het
vuilnis weg te gooien en de eerste herten hebben we al gezien om 1 meter afstand. Na een een koud biertje en een blik op de sterrenhemel gaan we ons bedje
opzoeken. De wekker gaat morgen om 05.30 uur voor de eerste Hike. Want dit weekend schijnt het drukste weekend te zijn in het park in verband met Memorial Day.