Dag 4 (25-05-2017)

25 mei 2017 - Stovepipe Wells, Verenigde Staten

Dag 4 25-05-2017
Zoals afgelopen dagen ben ik om 06.00 uur wakker en start ik aan het reislog, Mario wordt dan vanzelf wakker van mijn nagels welke over het toetsenbord
van de laptop gaan. Echter toen kwam er een mega mega mega probleempje. De laptop stekker past niet in de Amerika adapter, dus het reisverslag kon niet
verder, dat was oprecht balen. (echter de oplossing komt in de avond). Na alles in de koffers te hebben gepropt (letterlijk) gaan de naar de ingang van het
hotel waar we opgehaald worden door de Road Bear transfer. Korte pitstop bij Starbucks (ice coffee en een large Americano)en wanneer we naar buiten lopen
om iets voor 8 uur komt de transfer al aanrijden. Binnen 20 minuten stonden we bij road bear om in te checken. Na de incheck neemt onze transfer chauffeur
ons mee naar onze RV. Een road bear FORD F450 Leprechaun Coachmen en wat schetst mijn verbazing dat dit de mooie RV was welke bij Jan Doets stond met uit
schuif keuken en aparte douche. (whoop whoop). Na een uitleg van ongeveer een uurtje en de vragen van onze kant kunnen we de papieren tekenen en gaan we op
weg. Mario start met de rit omdat hij in de huurauto ook al heeft gereden en gewend is aan het verkeer in Las Vegas. Omdat we alleen een proteïne reep en
koffie hebben gegeten maken we even een kleine pitstop voor een broodje en dan gaan we on tour.

Even topsport voor gevorderden, Wall Markt voor 4 personen voor de komende dagen. Shop shop shop shop!

Onze tour gaat vandaag naar Death Valley National Park, onderweg naar onze Campground komen we langs allemaal mooie stop punten. Het eerste stopt punt is
Ashford Mil Ruins, deze oude goudmijn bestaat als sinds 1914 en de restanten hiervan zijn in tact gebleven, het uitzicht op Death Valley is oprecht prachtig.
Mario heeft vanaf het dak van onze RV parchtige foto`s kunnen maken.
On route is de vollende stop Badwater Basin, dit is het laatste punt ter wereld onder het zeeniveau. Dit punt is 855 meter onder ze niveau. Deze spierwitte
vlakte is zeer indrukwekkend om te zien. Op de berg bij Badwater Basin is op 855 meter een bord opgehangen om aan te geven wat 855 meter is, wat een hoogte.

Vanuit hier gaan we naar Zabriskie Point, de eerste stop is bij Golden Canyon Trail, deze Trail gaat dwars door de bergen naar ons punt. Echter wij gaan met
de RV om de berg heen en rijden naar Zabriski Point. Deze plek ik kan alleen maar zeggen zie de foto`s. Er zijn een woorden voor. Dan gaat we de laatste
route voor vandaag inzetten en gaan we naar onze campground 'Stovepipe Well RV park'. Aangekomen in het RV park worden we vriendelijk ontvangen bij de receptie
en checken we onze RV`s in. We krijgen plaats 2 & 3 dus we staan gezellig naast elkaar. Na de incheck kunnen we doorrijden en de camper aansluiten aan het
water en de elektriciteit. De airco in de RV schiet gelijk aan, wat een luxe! Even als een speer de koffers leeg trekken en dan naar het zwembad. Wat heerlijk
als je na alles uitpakken zo het water in kan springen!!!
Deze zelfde avond eten we gezellig in de Saloon op het RV park en dan gaan we genieten van een prachtige sterrenhemel onder het genot van een heerlijk wijntje
sluiten wij deze zeer indrukwekkende dag af.

1. Paula&Peter:
    29 mei 2017
    Het ziet er allemaal schitterend uit! Veel plezier daar nog