Dag 3 (24-05-2017)

24 mei 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 3 24-05-2017 (de laatste dag in Las Vegas)
Vandaag vertrekken we met de auto naar Red Rock Canyon. Red Rock Canyon ligt in een gebied waar zich zo’n 180 miljoen jaar geleden een gigantisch duinenveld
bevond. In het zand werden, door sterke wind, veel lijnen gevormd. Het enorme gewicht van het zand zorgde ervoor dat de onderste lagen versteenden,
de harde zandsteenlaag die hier ontstond staat bekend als Aztec Sandstone.Na verloop van tijd kwam deze zandsteenlaag aan de oppervlakte; de ijzerhoudende
mineralen kwamen in aanraking met de lucht en begonnen te oxideren. Hierdoor hebben de rotsen hun rode, oranje en geelbruine kleuren gekregen.
Een van de belangrijkste geologische kenmerken van het park is de aanwezigheid van de Keystone Thrust Fault; dat is een breuklijn waar ongeveer
65 miljoen jaar geleden twee aardplaten op elkaar zijn gebotst. Daarbij is een oude laag,
die bestaat uit grijs kalksteen, over de jongere zandsteenlaag geschoven. In het park kan je deze lagen nu nog duidelijk onderscheiden. In 1990 is een
gebied ter grootte van ruim 300 km² uitgeroepen tot National Conservation Area, er komen ongeveer 1,2 miljoen bezoekers per jaar.
Maar voordat we hier gaan starten is het tijd voor een heerlijk ontbijt bij Coffe&Bean. Dit ontbijt bestond natuurlijk wel uit een heerlijke bagel met Aan woordenlijst toevoegen.
Na dit ontbijt betreden we Red Rock Canyon en rijden eerst naar het visitors center waar je veel informatie kan krijgen over deze geweldig mooie omgeving.
In de rit hier naartoe zijn al veel oeehhhh en ahhhh`s gevallen zo prachtig. Zie hiervoor ook de foto`s welke we gemaakt hebben. Na een kort gesprek met
één van de vrijwilligers hebben we onze loopt route en de juiste informatie en gaan we op pad. De route kan volledig met de auto gereden worden en overal
stopplaatsen waar je verder te voet kan gaan voor een Hike. Doordat we er vroeg in de ochtend zijn is de temperatuur momenteel 33 graden.
Onze eerste Hike is een handeling van ongeveer een kleine 3 KM, echter merken je al snel dat de wereld achter je verdwijnt en goed op moet letten waar je de
auto neerzet. Na een goed stuk gewandeld te hebben en mooie foto`s te hebben gemaakt gingen we terug naar de auto voor onze volgende stop.

De volgende stop was Bonnie Spring Ranch een oud western dorpje welke door vrijwilligers in tact gehouden worden voor de toeristen. Eerst even een lunch om de
honger te stillen, 4 cheese burgers menu`s (altijd lekker). Waanzinnig leuk en echt ouderwets uit de film er werden tevens shows gegeven. De eerste show was
vol droge humor, nou had Mariska haar mening maar vol gehouden, want in de 2e show stond ik op het podium om iemand op te hangen. Jup inderdaad aan een galg,
geen echte natuurlijk ;-) Mario heeft hier gelukkig leuke foto`s van kunnen maken. Advies voor de lezers als je bij een show zit in Amerika straal niet uit
dat ze uit je buurt moeten blijven, want je bent echt de klos.
Vanuit Bonnie Spring Ranch was het alweer de tijd om onze huurauto weg te brengen. Wat een waanzinnige auto met schuifdeuren. Insiders joke "zet de auto in
P, haal de voet van de rem en dan pas de stop knop gebruiken". Als je dit niet zo doet kan je achterin namelijk de deuren niet open krijgen. Die motor heeft
overuren gemaakt met starten LOL. Vanuit de return car rental hebben we weer een taxi genomen naar Excalibur dit was ongeveer 25 dollar voor een rit van
15-20 min, de rit duurt iets langer omdat je gedeeltelijk de drukke Strip over moet.
Na diverse onderhandelingen van de mannen met de vrouwen is de verzameltijd 19.00 uur om de laatste avond op de Strip door te brengen. De douchestraal in
Excalibur was zo zacht dat het ongeveer 20 minuten duurt om de shampoo uit je haar te wassen. Tevens hebben we gelijk de koffers ingepakt omdat we morgen
ochtend alweer tussen 08.00-08.30 uur opgehaald worden.

Om 19.00 uur zijn we in de taxi gesprongen om in het midden van de Strip afgezet te worden, we hebben gekozen voor het hotel Marriage. Omdat deze om 20.00
uur een vulkaan show hebben. Dus als echte Hollanders stonden wij keurig om 19.30 uur op een mooi plekje vooraan. We waren ook maar net op tijd want er
arriveerde een hele horde chinezen met hun reisleider. (ik wil ook z`on vlag) Gezien de Chinese mensheid qua lengte ongeveer 2 meter scheelt met ons begon
het dringen duwen en proberen er tussen te komen. Nou, ik kan jullie vertellen dat is mislukt ;-) Precies om 20.00 uur startte te show, deze duurt ongeveer
5 minuten maar is oprecht de moeite waard. Na de show zijn we naar het hotel de Venetian gegaan, hier vaart men met gondels door het hotel oprecht prachtig.
De gondeliers kunnen tevens prachtig zingen het is net of je in Venetie bent. Na hier een heerlijke pizza te hebben gegeten met onze eerste Bud Light,
dit is een heerlijk biertje, hebben we besloten om te voet terug te gaan naar het hotel maar dit keer over de straat in plaats van door de hotels. Dit
was een iets kortere route voor mijn gevoel dan de avond ervoor. Daar gaan we dan Viva Las Vegas de laatste nacht, morgen start het camper avontuur.
Maar een laatste avond in Las Vegas wordt natuurlijk even afgsloten met gokken, we hebben met beide stellen een leuke machine uitgezocht 'Heidi en Peter'
onder het genot van een drankje (welke je krijgt van het hotel als je gokt) en het gezang van Theo op het deuntje van de gokkast, hebben we vreselijk
gelachen en zijn we beiden met winst naar de kamer gegaan.