Dag 1 (22-05-2017)

22 mei 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 1 (22-05-2017) de heenreis

06:30 uur Laatste ontbijt in Nederland bij van der Valk, wat een keuze en wat een heerlijkheid. Eigenlijk wilden we eerst naar Schiphol inchecken en hierna
wat eten. Gelukkig hebben we voor een andere optie gekozen maar daar komen we straks nog op terug. Na het ontbijt richting de shuttle bus welke ons naar
Schiphol brengt. Binnen 10 minuten sta je bij de vertrekhal, alles loopt heerlijk soepel. Totdat we aankomen in het incheck gedeelte, gelukkig hebben wij
online al ingecheckt, dus we hoeven alleen maar de koffer te droppen in een drop box. We kijken de hal in en hier staat me een rij voor de dropboxen,
niet normaal, na een halve marathon stonden we aan het eind van de rij, vanuit hier konden we de dropboxen niet meer zien. Gelukkig ging het op een redelijk
tempo en hadden we onze bagage gedropt. Jullie geloven het nooit maar keurig binnen het gewichtslimiet HOPPA! Op naar de volgende rij en dat was de paspoort
controle, schuifel, schuifel schuifel en we waren er doorheen. Al met al waren we al een uurtje aan het proberen bij de gate te komen. Bij de volgende controle
werden we hartelijk ontvangen door een dame van de beveiliging, op een hele leuke en nette manier stelde zij de vragen welke zij moest weten en deze
controle zou ons bij D1 heel veel tijd schelen volgens de controle dame. Tot op heden en ik typ dit de volgende dag zijn we er nog niet achter wat D1 is
(lol). Het boarden van het vliegtuig startte om 09.35 uur en vertrek om 10.40 uur, echter we hadden vertraging opgelopen en we vertrokken om 11.00 uur.
Toch wel prettig dat we al ontbeten hadden.

Om 11.00 uur vertrokken wij ok daadwerkelijk naar onze eerste bestemming 'JFK airport New York. Onze stoelen en die van onze vrienden Theo en Linda waren

per stel aan het gangpad dat krijg je met die heerlijke lange benen van iedereen. Onze vlucht van ongeveer 10 uur met windje mee ging van start, dat we er ongeveer 12
uur over gedaan hebben door wind tegen zal ik maar achterwege laten ;-) De service in het vliegtuig was geweldig en alles was all inn, ja, we blijven Hollanders
er is ons niet te kort gekomen. Het weer in New York was net NL, veel regen en wolken. (zie de foto)

12.30 uur lokale tijd Amerika kwamen wij aan en gingen wij als een speer naar onze volgende gate. Gezien de snelheid op Schiphol hadden we alle tijd nodig.
Onze vlucht naar Las Vegas vertrekt om 15.40 uur. Doordat wij voor het eerst naar Amerika gaan moeten wij onze Est laten controleren, vinger afdrukken nemen
en een foto laten maken. De wachtrij was toen wij aankwamen al reeds 30 minuten en achter ons oplopend. We hebben de wachttijd de 60 minuten zien passeren.
Onze geluksvogels Theo en Linda mochten direct door doordat zij al reeds in Amerika waren geweest. Na de check direct door naar de bagage, want deze moet je

zelf weer inchecken voor de volgende vlucht, maar deze waren al keurig op de loopband aanwezig. Op naar de volgende vertrek hal, met de metro, dit zegt al
genoeg over de grote van het vliegveld. Bij de incheck mochten we direct de koffers inleveren en door naar de security check, dit ging zo snel, netjes en
gestructureerd. Hier kan Nederland nog iets van leren. Op naar de gate C62 voor boarding en de laatste loodjes van deze reis. We gingen we als een speer de
lucht in, door de turbulentie was de service tijdens deze vlucht iets minder, de piloot had aangegeven dat het personeel moest blijven zitten. Wat
echter wel geweldig was dat 'Kapitein Pee Wee'(geen woord gelogen) alle passagiers kwam groeten voor vertrek en bij landing.

Om 17.30 uur lokale tijd landen wij in Las Vegas wat een temperatuur en uitzicht (zie foto), hier hadden we geen controle meer en we konden zo door naar de
bagage, ook deze was alweer aanwezig. Op naar Hertz voor het ophalen van onze 7 persoons mini Van, anders past alle bagage nooit en zeker Linda niet met
haar grote koffer ;-) Naar Hertz werden we gebracht met een bus, want het auto verhuur ligt een stukje van het vliegveld, wat stonden hier veel huurauto`s.
Na het in ontvangst nemen van de sleutels volgen wij onze reisleiders Theo en Linda naar parkeervak 9, waar een prachtige zwart geblindeerde Kia op ons
staat te wachten. Op naar het hotel, Linda vol zelfvertrouwen achter het stuur en gas op die Kia. Toch wel heel erg prettig dat zij deze reis reeds eerder
hebben gemaakt, wij kunnen mee liften op hun kennis en kunde.

Om 09.35 uur lokale tijd checken wij in, in het Excalibur aan de Strip een mega groot hotel met ruim 4500 kamers. Bij de entree betreed je direct het casino
en je wordt gelijk op geslokt door de prachtige sfeer van Las Vegas, lampjes, gokkasten, alles groot, mensen met te weinig kleding aan en de vriendelijke
gastvrijheid. We hebben besloten ons even op de frissen en even wat de gaan eten (een echte burger natuurlijk). Doordat we ruim 24 uur gereisd hebben maken
we met de auto een klein over de Strip (zie foto`s). Wat een waanzinnige sfeer, temperatuur en geweldig gezelschap. Nu gaat het avontuur echt beginnen. De
plannen voor morgen zijn besproken, maar dit verhaal komt de volgende keer.

1. Peter & Paula:
    23 mei 2017
    Goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen en heel veel plezier!! We houden jullie in de gaten ;-)
  2. Pa & Sjaan:
    23 mei 2017
    Wat mooi allemaal , en jullie hebben er echt zin in dat zie je aan de gezichten , prachtig !!.
    Sjaan en ik genieten mee.