Dag 13 (03-06-2017)

3 juni 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Dag 13 (03-06-2017)
Vandaag om 05.00 uur gaat de wekker, jeetje wat vroeg!!! We vertrekken om 05.45 uur naar The Delicate Arch, echter in verband met de warmte en de grote
drukte moeten we hier op tijd zijn. Ondanks het vroege tijdstip zijn we niet de eerste welke arriveren op de parkeerplaats. Vandaag is het een korte hike,
maar dit weet je nooit zeker met de familie Droog en Thomas. (lol) We starten de hike in een heerlijke frisse temperatuur. Gezien we de heenweg voornamelijk
omhoog gaan is dit oprecht goed te doen. Wij hebben veel verhalen gehoord over The Delicate Arch van Theo en Linda en nu gaan wij het zelf ervaren. Na een
klim van ongeveer een uurtje gaan we de laatste helling op. Na deze hellig staan we oog in oog met The Delicate Arch, wat een prachtig natuurverschijnsel.
Zoooo enorm groot en onaangetast door de mens. Doordat we op tijd zijn kunnen we rustig foto`s nemen zonder dat er andere mensen op staan. Na diverse foto`s
gaan we terug naar de camper. De terugweg gaat iets makkelijker, je ziet de mensen toenemen. Het was een goede keuze om zo vroeg in de ochtend te gaan.
Want de files stonden alweer voor het park. Hierna maken we nog een scenic drive over het park voor wat mooie foto`s.
Na de Hike gaan we terug naar de camping om nog even te relaxen bij het zwembad. Om 13.00 uur gaan we alweer naar het raften vertrekken.
Voor het Raften melden we ons in het centrum van Moab en daar vandaag worden we met een busje gebracht naar de opstapplaats voor het raften. Onze gids Zach
weet veel te vertellen over de omgeving en de geschiedenis van Moab. We raften over de Colorado River en we passeren gedeeltes waar films zijn opgenomen,
waaronder een film van Indiana Jones. Mario en Theo hebben een kajak waar ze zich prima in vermaken. Linda en Mariska gaan met de raft mee welke kalmpjes over
het water gaat. Erg spannend was het niet maar wel leuk om mee te maken.
Na het raften gaan we ons opfrissen en lekker eten bij de Maob Brewery, gezien we niet de enigste zijn is er een wachtijd van 20 minuten. Maar dit is oprecht de
moeite waard. We bestellen allemaal een bierje welke zij zelf gebrouwen hebben. Als voorgerecht hebben we een hummus tableau. (zooooooo lekker) Als hoofd gerecht
hadden we.... veel te veel (lol) we klapten bijna en konden niet alles op. Dus heel gewoon in Amerika, we nemen het gewoon mee. (doggiebag)
Bij de Camper buiten we lekker ons mandje in gezien we al ruim 20 uur op de been zijn

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl